Monday, November 17, 2008

ordinary life


Sa va spun un lucru.Toate filmele de pe lume cu psihopati,criminali in serie, masacre nu te pregatesc pentru ziua in care deschizi frigiderul si gasesti o mana taiata in locul unde ar trebui sa fie doar o bucata de salam. Nu. Tot simti ca trebuie sa vomiti si tot iti tremura tot corpul oricat te-ai chinui sa te calmezi.Involuntar arunci o privire spre mainile tale sa fi sigur ca inca le mai ai.

Insa dupa un timp,devine mai usor.Cum se spune ca prima data e cel mai greu? Cam asa e si cu asta.Daca ti s-a intamplat asta de mai multe ori o sa inchizi usa frigiderului la loc si o sa iti zic ca pur si simplu nu iti mai este foame.Si nici nu ai minti. Insa adevarul este ca niciodata nu vei putea sa iti opresti senzatia de voma si gustul de fiere ce ti se va cuibari in gura venind de undeva din adancul stomacului.

Nu vorbim prea mult despre ce face in timpul zilei.O intreb doar politicos cum a fost ziua ei iar ea imi spune ca "bine". asta poate fi orice si nu vreau sa stiu mai mult,sper ca s-a plimbat prin parc sau poate a mai crosetat niste sosetute pentru copii orfani. ii place sa faca asta si tot timpul imi zice ca ar trebui sa avem un copil. nu sunt prea sigur...Apoi ne concentram,poate cu un efort vizibil din partea mea, pe ceea ce ne uneste si pe ceea ce iubim unul la celalalt.

Odata ce jocul nostru a inceput toate astea isi pierd din valoare. moralitatea , ce e bine si rau, nu mai are un inteles clasic in micul nostru balonas de viata,asa cum e el.Suntem suficienti unul pentru celalalt si asta e tot ce conteaza.Cand ma uit in ochii ei si imi zambeste numa pot gandi decat la un singur lucru: ea este femeia vietii mele.Apoi imi vine un al doilea gand.

Femei aceasta,femeia aceasta care doarme langa mine, a omorat oameni. nu un om , nu doi. nu un unchi oribil care a violato cand era mica, nici macar cineva care a umilit-o. multi oameni, oameni care pur si simplu au enervat-o. i-au dat restul gresit,i-au taiat fata in trafic sau , cateodata au ignorat-o pe strada. faptul ca ignori pe cineva care,pana la urma, nu ai de ce sa o bagi in seama este o sentinta la moarte cateodata. nu ti se face pielea de gaina?! Gandul acesta cam sparge balonasul asta al nostru pentru mine.Un pic.

Iar eu o iubesc pe aceasta femeie, fac dragoste cu ea o sarut de dimineata si ii spun "draga".
"draga, iei tu lapte azi am multa treaba si nu pot ajunge."
"nici o problema,iubitule. eu sunt libera azi"
"esti cea mai buna" ii zic.
asa ca ma intreb, ce spune asta despre mine?

Pe ce se bazeaza pana la urma relatia noastra? eu as zice pe incredere, ii stiu secretele as putea sa o denunt oricand dar nu o fac. eu stiu asta si ea stie la fel de bine. asa ca de fapt, nu e vorba de incredere,de fapt e vorba de dragoste altfel cum as putea sa accept asta?
Cateodata vorbesc cu colegii la munca,cei mai multi de varsta mea inca umbla din floare in floare cautandu-si jumatate.imi zic de multe ori ca sunt norocos. le spun ca sper ca si ei vor fi la fel ca mine de norocosi pana la urma. si rad. ha ha. ei vorbesc despre cum chiar le placea o tipa dar toate par sa aiba cate ceva care pur si simplu distruge orice sansa. una nu se epila inghinal si nici nu era dispusa sa o faca, alta are 2 pisici.un coleg s-a despartit de una pentru ca sforaia.SFORAIA. hey ,incearca sa vezi cum e sa traiesti cu o criminala in serie. nu sforaie totusi.

Si eu eram exact ca ei,si deodata nu am mai fost si acum doar ma prefac foarte bine. dar ne descurcam,am facut niste reguli si le urmam. fara ucideri in cartier, fara uciderii de copii si bineinteles, fara sa ma ucida pe mine. reguli bune de viata zic eu. cateodata imi inchipui cum o sa fim la batranete. eu o sa stau intr-un sezolong la soare pe o plaja din california si ea o sa vina incet sa imi zica ca baiatul de la bar nu i-a facut cu ochiul si ca "daca ar fi fost ea tanara...". cine ar auzi aceasta povestire ar zambi si i-ar spune curtenitor, dar sunteti inca asa de frumoasa. si ea ar zambi inapoi. iar eu as privi marea in continuare.

Insa sunt realist si stiu ca probabil nu vom ajunge pe acea plaja, si nu voi privi marea.Cred ca si ea stie, mai devreme sau mai tarziu va fi prinsa sau eu voi fi urmatorul pe lista ei.E doar o chestiune de timp ca unul din aceaste lucruri sa se intample.E ciudat ca zic asta dar oare frica nu e o parte complemtare a oricarui sentiment adevarat de iubire? Frica de a pierde persoana iubita,frica de a nu mai fi destul de bun.Asa e si cu mine.Cateodata mi-e teama ca imi voi pierde capul.La propriu.

Ma indrept inapoi spre pat,e duminica si vreau sa mai trag un pui de somn.
"ai uitat ceva in frigider" ii spun si o sarut pe obraz in timp ce ma culcusesc sub patura.
"ah..scuza-ma iubi,eram prea obosita aseara sa termin. cand te vei trezi nu vei mai gasi nimic in regula?"
"bineinteles.." sunt deja adormit , inchid ochii si vad din nou in fata ochilor mana. sangele picurand pe cutiile de lapte de pe usa...sper ca cand ma voi trezi nu va mai fi un organ uman taiat in frigider. si mai sper ca si mainile mele vor fi la locul lor.

7 comments:

cerv said...

mi-e dor de frica aia despre care vorbesti, e un sentiment minunat.
iar eu fara el nu pot :)

Anonymous said...

wow..
this is a very good piece..
u stayed hidden 4 a while.. but now.. u came back with some really exquisite stories.. especially this one..
congrats!

keep up the good work, and never stop writing, as i've told u before, it suits u ..

rayne said...

thank you thank you my only 2 readers :D

u're pseudonyms keep gettin funnier :D

Unknown said...

frate, si io cu ionescu te citim
ma rog, we do now.
na, nu esti tu charles bukowski sau joyce, da' nici nadejde nu esti.
keep scribbling.

Radu Ionescu said...

Bah io nu as merge atat de departe sa zic ca te citesc da na frunzaresc sa zicem

Unknown said...

hai ca ai citit, dao dreacu'.
si cum cacat sa frunzaresti un blog?
hai sa zicem ca spicuiesti.

Anonymous said...

hey.. happy new year!
..
i have a challenge 4 u? it came to me from nowhere.. will u take it? ..

can u write about me? .. about something i did or said.. about something i believe in or i don't believe in.. about something that characterizes me.. about one thing that distinguishes me among all the others.. or anything else that comes up in your mind when u think of me.. dunno .. i tend to think that u are pretty imaginative..

you may say that u don't know me that well.. the thing is, u don't have to! .. i don't want u to write the story of my life.. i just want to see how do u see me or.. actually how have u seen me.. or .. both.. before and after.. u came 2 know that little secret of mine..

come on.. if u put a little thought in in it, it might come out a pretty interesting post..

take care..